Škoda auto
První dopravní prostředek této firmy, která v té době ještě nenesla své nynější jméno, postavili pánové Václav Laurin (mechanik) a Václav Klement (knihkupce) v roce 1895. Jestliže byste hádali, že se jednalo o auto či motocykl, jste na omylu. Tito pánové navrhli a postavili dohromady bicykl. Sdíleli společné nadšení pro jízdu na kole a kreativitu. Kolo hrdě pojmenovali „Slavia“. Laurin a Klement dlouho na nic nečekali a pustili se do složitějších staveb, staveb motocyklů, které patřily mezi první na světě. Tato zkušenost jim umožnila další prvenství a to v rychlostních závodech motocyklů, nasbírané úspěchy je povzbuzovaly a utvrzovaly v tom, že práci, kterou dělají, dělají správně.
Zanedlouho na trh vypustili další dva nové modely kol. První linie automobilů je z řady „Voiturette A“, tato řada značku ŠKODA řadí mezi nejstarší na světě. Roku 1925 firma Laurin & Klement navázala spolupráci se strojírenským podnikem ŠKODA Plzeň a odstartovala nová etapa. I přes všechny nešvary, které v tu dobu probíhaly jako například obě dvě světové války, hospodářské krize, socialismus a podobně, majitelé a zakladatelé neztratili chuť tvořit, rozvíjet se a budovat. Společnost nějakou dobu vyráběla také osobní vozy Tatra. Bylo to hlavně proto, že Tatra v Kopřivnici potřebovala mít volnou linku na výrobu vojenských vozů, a tak se mezi lety 1951 – 1955 v Mladé Boleslavi vyrobilo okolo 9000 vozů značky Tatra 600 a Tatra 805.
V roce 1991 vstoupila ŠKODA do koncernu s automobilovou společností Volkswagen. Většinový podíl získal Volkswagen v roce 1994 a od té doby popularita české automobilky jedině stoupá. Ze značky, které se západní země víceméně vysmívaly se stal silný soupeř, oblibu získala nejen v Německu, ale i v Anglii, Číně a Asii. I v dnešní době hlavní sídlo společnosti je v Mladé Boleslavi, kde se nachází zároveň i největší výrobní závod. V České republice se nachází dva výrobní závody, první v Kvasinách a druhý ve Vrchlabí.